RPG Pravidla

Základní ustanovení | Tvorba postavy | Hra a její základní prvky | Průběh hry | Soubojový systém | Používání itemů

Tvorba postavy

Při vytváření postavy je potřeba se zamyslet se nad jejím příběhem a původem. Nehrajeme za jedenáctileté studenty, kteří mají život před sebou. Hrajeme za dospělé postavy, které si už něco prožili.

Vytvořte si určitou představu Vašeho kouzelníka / Vaší kouzelnice. Načrtněte si imaginárně její charakter, minulost, způsob vystupování atp. Zároveň si uvědomte, že hrajete za dospělé kouzelníky - přizpůsobte tomu hru. Zkuste vývoj své postavy pojmout reálně, zamýšlejte se nad jejími činy. Čím reálnější hra bude, tím přirozenější a lepší Vám bude připadat.

Při psaní profilu se vyvarujte popisování citlivých, triggerujících témat. Mohout být součástí vašeho příběhu, ale je potřeba je zapracovat s taktem a opatrně.

Věk

První věc, nad kterou je potřeba se zamyslet, je věk postavy.

Hrajeme vždy za dospělé kouzelníky, proto minimální věk je 17 let.

Při výběru věku postavy dbejte na to, že většina postav dokončují své kouzelnické školy až v 18 letech, případně i později u některých škol. Pokud chcete mít ukočenou školní docházku, myslete na to.

Pro frakci bystrozorů navíc pak platí, že by měli absolvovat tříletý výcvik, proto se pro ně jako minimální věk doporučuje 21 let.

Může se stát, že vás případně po registraci kontaktuje někdo z vedení a dojde k postaršení postavy.

Původ postavy

Svět je velký a nemusíme se omezovat pouze na Británii. Ano, je to sice nejsnazší, ale pokud chcete, může být vaše postava za jakékoliv země.

  • Myslete na to už při výběru jména.
  • Přečtěte si reálie země sepsané na naší Wikipedi. (Průběžně doplňováno)
    • Například v USA jsou zakázané sňatky kouzelníků s mudly, mudlorození a smíšení nejsou bráni moc v potaz a proto se tam vyskytují zpravidla jen čistokrevní kouzelníci. (Anebo smíšení kouzelníci, kteří vyrůstali v ilegalitě a skrývali se.)

Na svém profilu si pak budete moci nastavit svou školu, na které jste studovali.

  • Školy jsou zpracované také na Wiki, což doporučujeme si přečíst. Ne každá je jako Bradavice, některé mají místo kolejí spolky nebo divize, některé nemají nic.
  • Každá škola má svůj balíček kouzel, které pak následně obdržíte.

Příběh

Podle věku se pak dá určit, kolik toho postava stihla prožít.

Je důležité si u toho promyslet především, jak se dostanete ke své frakci. Nebo alespoň s tím počítat na začátku hry.

  • Smrtijedi se obvykle dostanou přes známosti v čistokrevných kruzích.
  • Bystrozoři se na počátku hry nacházejí na konci svého výcviku, který ukončí, a jsou přijati do bystrozorského sboru. Druhá možnost u starších a cizokrajných bystrozorů je, že mají výcvik podstoupený jinde a nyní jsou přeřazeni do Británie.
  • Fénixové se o odboji zpravidla můžou dozvědět od Brumbála, který si je vybere a pošle je za vedoucími, anebo se domluvit s některým z hráčů a znát se už zdřívějška. (K tomu je prospěšná tabulka s přehledem o postavách v dokumentech.)

Nebráníme se nijak možnosti, aby měli postavu tragičtější minulost, kdy například smrtijedi zabili nějakého rodinného příslušníka. Jen v takovém případě tyto příběhy proberte s vedením a my vám pomůžeme příběh si ujasnit a vyvarovat se nesrovnalostí, neboť víme, kdy se odehráli jaké bitvy.

V případě, že chcete hrát za postavu, která už má děti, napřed si to dobře rozmyslete a proberte to s vedením.

Speciální schopnosti

Pokud chcete pro svoji postavu nějaké speciální schopnosti jako metamorfomágství, zvěromágství, jasnovidectví či aurologii, nitrozpyt, napřed si o tom přečtěte na Protego Wiki a poté požádejte vedení projektu. Speciální schopnosti jsou udělovány pouze na žádost.

Faceclaim

Ke své postavě si taky jako hráči volíte svůj faceclaim. Tím je osoba (mimo svět HP, ideálně ne příliš známá), která bude vizuálně odpovídat vaší herní postavě.

Faceclaim si zvolíte jeden, který můžete změnit jen po konzultaci s vedením. Můžete samozřejmě měnit různé fotografie vašeho daného faceclaimu. Zároveň nemůžete mít faceclaim, který má již někdo před vámi. K tomu nám slouží databáze faceclaimů.

Rozvoj postavy

Pokud budete chtít, aby vaše postava měla v průběhu hry dítě, proberte to vždy napřed s vedením.

Vaše postava může absolvovat kurzy, kupovat si knihy, díky kterým si budete odemykat nová kouzla a nové schopnosti.

Hodnosti

Další způsob rozvoje postavy jsou hodnosti. Každá frakce má své hodnosti a své podmínky pro postupy dále. Většinou se jedná o účast na akcích, splněné úkoly a sepsaná hlášení, případně i dostatečné schopnosti.

Se zvyšující se hodností pak přichází i určité výhody ve frakci, výhodnější postavení a i odměny v podobě nových balíčků kouzel.

Více postav

Ze základu je povoleno mít pouze jednu postavu. Po nějaké době je pak možnost mít buď druhou hráčskou postavu nebo i kanonickou.

Druhou postavu povoluje vedení pro předložení žádosti. Zároveň musí hráč splnit několik podmínek:

  • mít odehraný alespoň 1 herní rok (cca 6 reálných měsíců)
  • perfektně dodržovat RPG pravidla

Kanonickou postavu lze získat po splnění několika podmínek:

  • mít odehráno alespoň 5 reálných měsíců
  • perfektně dodržovat RPG pravidla
  • zažádat si o postavu skrz formulář

Zabití postavy

V rámci hry se bez předchozí domluvy nestává, že by postava jen tak zemřela a pro smrt postavy je nutná domluva s vedením projektu. Pokud chci usmrtit postavu je potřeba napsat vedení projektu. Této žádosti bývá obvykle vyhověno po jednom odehraném herním roce.

V případě hrubého porušení RPG pravidel je smrt postavy jedním z možných následků.

Výjimka

Špatně vytvořená postava nově příchozích hráčů - pokud se nepovede nic vymyslet lze zažádat o novou herní postavu i dříve.

Poslední aktualizace: 17. 7. 2023